Wednesday, November 21, 2012

Hair boredom

Hey !



I'm writing this entry because I want to do something with my hair but I'm unsure about WHAT should I do.
I know that I want darker hair and I've got a few ideas but I'm a bit afraid of changing because I might miss my current blonde (even if I think that I've gone too far with going to a lighter shade each time, lol).

Escribo esta entrada porque ya llevo un tiempo pensando en que quiero hacerme algo en el pelo (oscurecer, la idea es oscurecer), pero no me acabo de decidir en qué quiero exactamente. Llevo un tiempo pensando en que me aburro de verme igual, que necesito hacerme algo y cambiar, y por otro lado en que me gustaría tener un color con el que no tuviese la necesidad de decolorarme las raíces cada vez que me hago algo porque a este paso... no me va a crecer el pelo nunca y no me gusta cómo me queda con la largada que lo tengo (bueno, digamos que me gusta más largo).

It's just that I need a change. I'm bored of always looking the same way, and I also feel like I should reach a shade of blonde that didn't demand me to previously bleach my roots, or my hair will never grow again (and I really don't like the way short/medium hair -well, my current length- suits me).


Lately I've been in love with Mipoti's hair:  medium blonde base, lighter/darker streaks all around. Maybe I should just do some darker cap highlights and see if I like it, but Idk. I'll probably get some ring extensions too.

Estoy cogiendo mucha inspiración, o digamos que me llama mucho la atención el pelo mechado multicolor con rubio (medio? oscuro?) que lleva Mipoti en algunas fotos, así que lo más probable es que busque hacerme algo similar. Eso sí, poniéndome extensiones (probablemente de anilla, porque estoy hasta el ... las narices de tener el pelo "corto"). Quizá pruebe a hacerme mechas de gorro a ver qué tal queda, porque no me apetece cambiarme todo el pelo de color de golpe.

Let me show you some (more) inspirational pics of Mipo's hair!

Os dejo ahora con algunas fotos inspiracionales (más) del pelo de Mipo para que veáis a qué me refiero!


Well, I have to admit that I have a huge crush on her, but that's something totally different....

5 comments:

  1. Yo creo q si tienes el pelo claro lo de las mechas de gorro de un color mas oscuro o grisáceo quedaría guay.;) Bss!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pues a ver, cuando me crezca un poco más la raíz lo intentaré para ya ir probando de encontrar un rubio que no me pida decolorar!

      Delete
  2. Go for it! Mipochi's hair is super cute, and I'm sure it'll look great on you~ No harm in trying it out!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Damn right! Hair grows and I've got wigs so what harm could trying do? Ty! :D

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...